• برابر با : Sunday - 10 August - 2025
کل اخبار 4857اخبار امروز : 0

اخبار ویژه

سه پرونده قتل در ایلام با تلاش صلح‌یاران به سازش انجامید تردد سالانه ۸ میلیون مسافر از مرز مهران رقابت ۳۴۰۰ دانش‌آموز ایلامی برای ورود به مدارس برتر رونق‌بخشی به مرز و ظرفیت‌های مرزی ضروری است پرداخت 495میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در ایلام برگزاری سی و ششمین مانور جهادی مدیریت بحران در دهلران پویش «مهر حسینی ، برای ایران» جلوه ای از ایثار و نوع دوستی ایلامی‌ها نیروگاه برق خورشیدی انبار نفت دره‌شهر به بهره‌برداری رسید ۱۲۴ فضای آموزشی در قالب عدالت آموزشی در ایلام ساخته می‌شود دستگیری 2 نفر از عاملان نزاع و درگیری در چرداول عملیات راه‌دسترسی به منطقه تفریحی گردشگری بان‌طولاب بخش سیوان ایلام آغاز شد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دیدار با مسئولان مهران: بازگرداندن ۲ زائر گمشده به آغوش خانواده‌ها در مرز مهران افزایش تیم‌های گشت کنترل ترافیک در محورهای منتهی به مرز مهران ۷۵۰ پروژه نیمه‌تمام ایلام در مسیر تکمیل آسفالت ۱۶ هزار مترمربع از معابر روستایی چوار آغاز شد سوخت‌رسانی مطلوب و بدون وقفه منطقه‌ایلام در بازگشت زائران عتبات عالیات به کشور دستگیری شکارچیان غیرمجاز یک رأس گراز وحشی در آبدانان بازگشت ۵۸ هزار زائر از مرز مهران ۶ گورستان باستانی چوار در مسیر ثبت ملی

1

رفع مشکل فرسودگی موتور خودروهای دوگانه‌سوز/ کدام خودروها می‌توانند گازسوز شوند؟

  • کد خبر : 19157
  • 23 دسامبر 2019 - 12:31
رفع مشکل فرسودگی موتور خودروهای دوگانه‌سوز/ کدام خودروها می‌توانند گازسوز شوند؟

رفع مشکل فرسودگی موتور خودروهای دوگانه‌سوز/ کدام خودروها می‌توانند گازسوز شوند؟ معاون مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دارندگان خودروهای دوگانه سوز می‌توانند با مصرف هر ۳ باک CNG، یک باک بنزین مصرف کنند که مشکل خشک بودن آن برطرف شود. حمید قاسمی ده‌چشمه معاون مدیرعامل و نایب رییس […]

رفع مشکل فرسودگی موتور خودروهای دوگانه‌سوز/ کدام خودروها می‌توانند گازسوز شوند؟
معاون مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: دارندگان خودروهای دوگانه سوز می‌توانند با مصرف هر ۳ باک CNG، یک باک بنزین مصرف کنند که مشکل خشک بودن آن برطرف شود.
حمید قاسمی ده‌چشمه معاون مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: تمام افرادی که متقاضی دوگانه سوز کردن خودرو هستند می توانند به سایت IRNGV مراجعه کنند. در این سامانه به صورت اتوماتیک مراحل ثبت نام انجام شده و قبل از اینکه رانندگان مشخصات شخصی خودرو را وارد کنند سامانه آن‌ها را به سمت کارگاه تبدیل یا کارخانه سازندگی هدایت می‌کند.

او بیان کرد: پیامک این سامانه به صاحب و مالک خودرو ارسال می‌شود البته هم اکنون در حالت دسته‌بندی این پیامک ها هستیم تا به نوبت به کارگاه های مجاز گازسوز کردن خودروها معرفی کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه چه خودرو‌هایی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند؟، گفت: خودرو‌هایی نظیر وانت‌های سبک و سنگین، تاکسی‌ها، ون‌ها و مسافربر‌های شخصی که مصرف بنزین بالایی دارند، شامل طرح تبدیل موتور به پایه گازسوز هستند.

بیشتر بخوانید:

او درباره شرایط تفکیک خودروها، گفت: شرایط تفکیک برای خودرو‌ها مشخص‌ است. وانت‌بار‌ها با مشخصات خودرویی، شناسایی

موتورهای پایه گاز سوز از بنزین بهتر هستند

نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه چرا خودرو‌هایی که دوگانه سوز هستند به هنگام تبدیل وضعیت خوب کار نمی کنند و مردم از آن راضی نیستند؟ آیا فناوری جدید یا پیشرفت‌هایی حاصل شده که بتواند آن را جبران کند؟ گفت: بیشتر فناوری روی پیت‌های پایه گاز سوز غیر پایه‌ای است که هم اکنون نسل چهارم آن‌ها در بازار موجود است.

او افزود: در گذشته فقط نسل یک به صورت اپن بوک بوده، اما اکنون سیستم‌های کلوز بوکی طراحی و به بازار عرضه شده است که این سیستم‌ها را هدایت و آن را تنظیم می‌کند که چه میزان گاز باید به داخل موتور تزریق شود و بر اساس کشش و نیازی که ماشین دارد آن را تنظیم می‌کند.

قاسمی ادامه داد: هم اکنون با تکنولوژی‌های جدید این عملیات بهتر شده است بدین معنا که در نمونه‌هایی که الان در حالت تست هستند مشاهده می شود که یک اکتان ۱۳۳ وارد موتور می‌شود پس بهسوزی موتور و کیفیت سوخت بالاست. در کل ممکن است فقط میزان cng بالاتر برود.

او درباره خشک بودن موتور خودروهای دوگانه سوز، گفت: به دلیل اینکه این خودروها دوگانه سوز هستند افراد مصرف کننده می‌توانند از هر ۳ باک CNG، یک باک بنزین مصرف کنند که مشکل خشک بودن آن برطرف شود.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رابطه با موتور‌های پایه گاز سوز و شرایط داخلی‌سازی آن، گفت: در خصوص موتور‌های پایه‌گاز سوز باید گفت که موضوع قابل اهمیت پیمایش بالاست که هم اکنون از ۲۴۰ کیلومتر به ۳۴۰ کیلومتر رسیده است و امیدوار هستیم که با حمایتی که از مرکز تحقیقات ایران خودرو می‌شود موتور ملی پایه گاز سوزمان حداقل ۴۰۰ کیلومتر را در سال‌های آینده داشته باشد.

قاسمی درباره معایب موتورهای پایه گاز سوز و اینکه بسیاری از افراد ادعا دارند که این موتور‌ها کشش ندارند یا داخل خودرو بوی بنزین می‌آید، گفت: در خصوص موتور پایه گاز EF۷ این موضوعات صحت ندارد. طراحی این موتور یک طراحی جامع است یعنی به روزترین طراحی در آن زمان انجام شده است اما اکنون هیچ خودرویی از ۷۰ درصد قدرت موتور حتی در سربالایی استفاده نکرده است.

او درباره تعداد محدود خودروهای دوگانه سوز، گفت: ظرفیت تولید موتور برای این نوع خودروها در کشور کم است و به دنبال آن هستیم که در سال آینده این تکنولوژی را حمایت کنیم و تا موتور‌های پایه‌گاز سوز با تنوع زیادتر و با پیمایش بیشتر تولید شود.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشریح کرد: هم اکنون صد در صد موتور ملی ساخت داخل است حتی یک پیچ آن هم از خارج وارد نمی‌شود.

+منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://hezarpisheh.ir/?p=19157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.