• برابر با : Tuesday - 5 August - 2025
کل اخبار 4857اخبار امروز : 0

اخبار ویژه

سه پرونده قتل در ایلام با تلاش صلح‌یاران به سازش انجامید تردد سالانه ۸ میلیون مسافر از مرز مهران رقابت ۳۴۰۰ دانش‌آموز ایلامی برای ورود به مدارس برتر رونق‌بخشی به مرز و ظرفیت‌های مرزی ضروری است پرداخت 495میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در ایلام برگزاری سی و ششمین مانور جهادی مدیریت بحران در دهلران پویش «مهر حسینی ، برای ایران» جلوه ای از ایثار و نوع دوستی ایلامی‌ها نیروگاه برق خورشیدی انبار نفت دره‌شهر به بهره‌برداری رسید ۱۲۴ فضای آموزشی در قالب عدالت آموزشی در ایلام ساخته می‌شود دستگیری 2 نفر از عاملان نزاع و درگیری در چرداول عملیات راه‌دسترسی به منطقه تفریحی گردشگری بان‌طولاب بخش سیوان ایلام آغاز شد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دیدار با مسئولان مهران: بازگرداندن ۲ زائر گمشده به آغوش خانواده‌ها در مرز مهران افزایش تیم‌های گشت کنترل ترافیک در محورهای منتهی به مرز مهران ۷۵۰ پروژه نیمه‌تمام ایلام در مسیر تکمیل آسفالت ۱۶ هزار مترمربع از معابر روستایی چوار آغاز شد سوخت‌رسانی مطلوب و بدون وقفه منطقه‌ایلام در بازگشت زائران عتبات عالیات به کشور دستگیری شکارچیان غیرمجاز یک رأس گراز وحشی در آبدانان بازگشت ۵۸ هزار زائر از مرز مهران ۶ گورستان باستانی چوار در مسیر ثبت ملی

0

اطلاعیه وزارت کشور درباره اطلاع‌رسانی برای تغییر قیمت بنزین

  • کد خبر : 18592
  • 15 دسامبر 2019 - 16:25
اطلاعیه وزارت کشور درباره اطلاع‌رسانی برای تغییر قیمت بنزین

مسئولیت اقناع افکار عمومی به صداوسیما واگذار شده بود/از ۶۹۳ روز قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم

اطلاعیه وزارت کشور درباره اطلاع‌رسانی برای تغییر قیمت بنزین:
مسئولیت اقناع افکار عمومی به صداوسیما واگذار شده بود/از ۶۹۳ روز قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم
نخستین دقایق اعلام افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین
وزارت کشور، کلیات روند سیاست‌گذاری و اطلاع‌رسانی عمومی برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه‌ای که از سوی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر شده، آمده است:

«طرح مدیریت مصرف سوخت، با تکیه بر اسناد قانونی بالادستی، پس از طی تشریفات قانونی و مبتنی بر اختیارات مصوب و تأیید مراجع قانونی مرتبط درتاریخ ۲۴-۸-۱۳۹۸ اجرایی شد.

با اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت با تأیید نهادهای قانونی و با اطلاع‌رسانی بخش‌های مرتبط از جمله صداوسیما و سایر رسانه‌های کشور اجرا شد و علیرغم آنکه بیش از دو سال است که ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین، با مصوبه مراجع قانونی در دستور کار دولت قرار داشته و این موضوع مورد توجه محافل خبری و رسانه‌ای بوده است، تلاش زیادی از سوی منتقدین طرح صورت گرفته تا چنین القا شود که طرح بدون اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی اجرا شده است.

این در حالی است که سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، طراحی، تعیین دستگاه مسئول و دستگاه‌های همکار، تدوین ماموریت‌ها و شرح وظایف و تکالیف هریک از دستگاه‌های مرتبط در عرصه اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی طرح مدیریت سوخت، از دی‌ماه سال ۱۳۹۶ و دقیقاً ۶۹۳ روز قبل از اجرای طرح، از سوی وزارت کشور دنبال شده و از آن تاریخ تا زمان اجرای طرح، برنامه‌ریزی و طراحی روند اقدامات و تکالیف دستگاه‌های مختلف در عرصه اطلاع‌رسانی و توجیه افکار عمومی نسبت به موضوع با مشارکت نمایندگان بخش‌های مرتبط کشور، در هفت جلسه شورای امنیت کشور با ۲۵ مصوبه، در ۱۶ جلسه ستاد طرح مدیریت مصرف سوخت با ۴۵ مصوبه، در ۹ جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با ۱۸ مصوبه، در سه جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت با ۲۶ مصوبه، در یک جلسه ستاد اقتصادی دولت با یک مصوبه و در مجموع در ۳۶ جلسه شوراها و ستادهای مرتبط با ۱۱۵ مصوبه دنبال شده است.

در جلسات متعدد یادشده و مصوبات آن، ضمن توجه جدی به عرصه اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی، به عنوان زمینه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مسئولیت اصلی توجیه و اقناع افکار عمومی به سازمان صداوسیما واگذار و این سازمان مکلف شد، در دوره آمادگی برای اجرای طرح که عملاً با تعویق پی‌درپی زمان اجرای طرح قریب به دو سال به طول انجامیده، به تدریج افکار عمومی را در کشور با بهره‌گیری از نخبگان دانشگاهی و کارشناسان حوزه انرژی، برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت بعلاوه تبیین مزایای اقتصادی این طرح، آماده سازد.

از جمله تکالیف مورد تصریح برای سازمان صداوسیما در برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات یادشده، می‌توان به تهیه و ارائه پیوست تبلیغاتی طرح، انجام نظرسنجی، تهیه و تدوین طرح اطلاع‌رسانی، فراهم نمودن شرایط لازم در افکار عمومی برای جلب مشارکت عمومی در روند احیای کارت‌های سوخت، تبیین آثار طرح در مقابله با قاچاق بنزین، فرهنگ‌سازی برای ایجاد الگوی مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص محل هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت سوخت و توجیه مدیران مراکز صداوسیمای استانی اشاره کرد.

به طور خلاصه و بر اساس تصریح مصوبات یادشده، مسئولیت تبلیغات و اقناع افکار عمومی و بسترسازی لازم برای اجرای طرح، بر عهده سازمان صداوسیما قرار داشته است و البته در بخش‌هایی از این مأموریت مهم و ملی، به تناسب تکالیف قانونی و تخصصی، دستگاه‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سایر بخش‌های مرتبط، مکلف به همکاری با صداوسیما در این عرصه بوده و مشخصاً تصریح شده است: کلیه دستگاه‌های مرتبط با موضوع اطلاع‌رسانی در رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی به عنوان اعضای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد، موظف به همکاری با سازمان صداوسیما می‌باشند.

لازم به ذکر است که سازمان صداوسیما نیز در اجرای مصوبات فوق‌الذکر، نسبت به تهیه و تدوین پیوست اطلاع‌رسانی طرح و بروزرسانی آن در چند مقطع، از جمله در ۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ با عنوان پیوست “استفاده از کارت سوخت سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و بسته پیشنهادی اقدامات رسانه‌ای و مقابله با عملیات روانی رسانه‌های معاند”، در تاریخ ۹-۲-۱۳۹۸ با عنوان “راهبردها، سیاست‌ها و محورهای رسانه ملی درخصوص افزایش قیمت بنزین” و در تاریخ ۶-۷-۱۳۹۸ نسبت به بروزرسانی مجموعه فوق‌الذکر (راهبردها، سیاست‌ها و محورهای پیشنهادی رسانه ملی در خصوص افزایش قیمت بنزین) اقدام نموده و اسناد مصوب را در قالب صدها ساعت برنامه تولیدی، خبر و گزارش‌های ویژه به مرحله اجرا درآورده است.»

لینک کوتاه : https://hezarpisheh.ir/?p=18592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.