2024-07-27

پایگاه خبری هزارپیشه

بروزترین پایگاه خبری استان ایلام


Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/hezarpi2/public_html/wp-content/themes/newsphere/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 253

⏪بیانیه کانون وکلای دادگستری استان ایلام در محکومیت اقدام نظامی ترکیه در کوردستان سوریه

◀ بیانیه کانون وکلای دادگستری استان ایلام در محکومیت اقدام نظامی ترکیه در کوردستان سوریه و کشتار کودکان و غیرنظامیان مظلوم کورد

همه‌ی ما به خوبی روزهایی را به خاطر داریم که شاهد مقاومت تکین کوبانی و فداکاری مردمش در مقابل هجوم همه‌جانبه داعش و متحدانش بودیم. روژآوا، این نام نمادین الهام‌بخش مبارزه برای آزادی، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، امروز از هر طرف در محاصره نظامی – سیاسی – اقتصادی حکومت‌های مستبد و نیروهای ارتجاعی و غیردموکراتیک قرار گرفته است. اکنون بیش از هر زمانی بر همگان روشن شده که دشمن روژآوا، نه تنها داعش و جیش‌الفتح یا النصره، بلکه تمام قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای هستند که همچون همیشه راهی جز سدکردن دموکراسی مردمی و غارت ثروت آنان نمی‌شناسند؛ همان‌ها که با تانک و گلوله و تیربار می‌آیند و جنگ و ویرانی و مرگ و خون برجای می‌گذارند، امروز از هر طرف علیه روژآوا متحد شده‌اند. با این حال، روژآوا تاریخ خود‌ را خواهد نوشت اما نه در شرایطی که خود برگزیده است.
 
امروز دفاع از انقلاب روژآوا عیار سنجش تعهد به انسانیت و رهایی است. امروز بر ماست که آرمان روژآوا را به همبستگی منطقه‌ای و جهانی گره بزنیم. ضرورت این همبستگی امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود چرا که ترکیه بارها اعلام کرده است؛ وجود یک نیروی خودمختار دموکراتیک با اکثریت کردها را در مرزهای خود برنخواهد تابید و به همین دلیل با تمام قوا و با هدف نابودی روژآوا به باتلاق سوریه پیوسته است. اگر اشغال ترکیه، به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی ناتو، با همراهی دیگر قدرت‌های جهانی توأم شود، برتری نظامی و بهره‌گیری از سلاح‌های سنگین می‌تواند به یک تراژدی انسانی وسیع در روژآوا، از جنس آنچه در شنگال روی داد، بینجامد.
 
از سوی دیگر با توجه به پیچیدگی نیروهای درگیر در سوریه و ماهیت ارتجاعی و سرکوبگر اکثر این نیروها از یک طرف و زیاده ‌طلبی و سهم خواهی نیروهای اشغالگر خارجی درگیر در این منازعه از طرف دیگر، روژآوا تنها نقطه امید و روزنه‌ای است که ماهیت مردمی و دموکراتیک آن می‌تواند راه‌ حلی رهایی بخش برای امروز سوریه باشد.
 
کانون وکلای دادگستری استان ایلام ضمن محکوم کردن تجاوز ترکیه به این منطقه و سیاست‌های فرصت‌طلبانه سایر قدرت‌های اشغالگر در سوریه که نتیجه‌ای جز تقویت بدنه غیردموکراتیک طرف‌های درگیر نداشته است، بر اساس اصول انسانی، اخلاقی و اجتماعی از تمامی مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان می‌خواهد در مقابل تجاوز ترکیه سکوت نکنند و مانع قتل عام و آوارگی مردم کوردستان سوریه شوند که در سکوت خبری، مظلومانه مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند.

“روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان ایلام”

___________________________
ilamhezarpisheh@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *