2024-07-27

پایگاه خبری هزارپیشه

بروزترین پایگاه خبری استان ایلام


Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/hezarpi2/public_html/wp-content/themes/newsphere/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 253

صادرات بالغ بر۵۹هزارتن کالای استاندارد ازپایانه مرزمهران به کشور عراق در شش ماهه نخست سال جاری

✅در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر ۵۹ هزار تن کالا استاندارد از پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است.

▪️مهناز همتی مدیرکل اداره استاندار ایلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب‌رسانه استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط این اداره‌کل تعلیق و باطل شد که از این تعداد، ۲۴ فقره مربوط به تعلیق و ۱۶ فقره مربوط به ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد  است.

▪️وی از بازدید فنی و ایمنی ۴۹۰ مورد تجهیز بازی مستقر در زمین‌های بازی و شهربازی‌ها خبر داد و افزود: فعالیت تجهیزات تفریحی‌ که مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اعم از تجهیزات شهربازی و… بدون تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ممنوع است.

▪️مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد: کلیه تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌برداران از تجهیزات بازی صرف‌نظر از مکان مورد استفاده وسایل تفریحی از جمله شهربازی، بوستان و … ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی هستند.

▪️وی اظهار کرد: تاکنون ۴۱ فقره‌گواهی یک‌ساله ایمنی آسانسور برای سازه‌هایی که قرار است به بهره‌برداری برسند صادر کردیم.

▪️همتی یادآور شد: براساس ماده ۷ قانون هوای پاک، دستگاه‌های اجرایی ملزم به معاینه فنی موتورخانه‌ها هستند که تاکنون ۵۲ مورد از موتورخانه‌های دستگاه‌های اجرایی استاندارد سازی شده است‌.

▪️وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۴۲ بازرسی و آزمون از نازل‌های عرضی سوخت مایع ایلام انجام شده که از لحاظ کیفی مشکلی نداشته‌اند.

▪️مدیرکل استاندارد استان عنوان کرد: حدود ۲۲ جایگاه عرضه سوخت سی‌ان‌جی در استان داریم که پس از بازرسی‌های انجام شده ۱۲ جایگاه موفق به دریافت گواهی استاندارد شده‌اند.

▪️وی اضافه کرد: در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر ۵۹ هزار تن کالای استاندارد از پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است.

▪️همتی در پایان تاکید کرد: مردم استان می‌توانند شکایات خود را به شماره ۵۰۰۱۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات اداره‌کل استاندارد ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *