2024-09-19

پایگاه خبری هزارپیشه

بروزترین پایگاه خبری استان ایلام


Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/hezarpi2/public_html/wp-content/themes/newsphere/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 253

شورایی منفعل و پر حاشیه که حواشی آن بر متنش سنگینی می کند…

بخشنده دادستان مرکز ایلام امروز اعلام کرد؛ روز گذشته یک عضو شورای شهر ایلام به اتهام مالی بازداشت و روند رسیدگی ادامه خواهد داشت؛ وهمچنین خبرگزاری فارس از حکم ۳ ماه و یک روز حبس عضو دیگر از شورای شهر ایلام خبر می دهد.

✍🏻مریم بشارتی؛ سردبیر پایگاه خبری _تحلیلی هزارپیشه

🔴سکانس اول؛ انتخابات پرحاشیه شورای ایلام برگزار و در روز انتخابات دستگیری بیشماری در زمینه تخلفاتی مخابره می شود؛ و پس از انتخابات تخلف محرز خرید و فروش آرا و نامشروع بودن انتخابات تیتر رسانه های استان و با موضع گیری شدید نماینده ولی فقیه و طرح ابطال و حمایت مطلق یک نماینده مردم در مجلس نهایتا انتخابات تایید می شود.

🔴سکانس دوم؛ اعضا وارد شورا و درگیری های قدرت طلبی و ریاست و کمیسیون و قطب بندی آغاز و شهرداری ایلام بیش از شش ماه توسط سرپرست بدون اختیار اداره و در نهایتا دو شهردار پیشنهادی رد صلاحیت می شوند.

🔴سکانس سوم؛ رییس شورا که بالانسر دو فراکسیون بود در یک تصمیم استعفا داده و از شورا خارج و عضو علی البدل وارد و فراکسیون غالب شکل گرفته و نگاه عمومی به سمت نگاه سنتی حاکم بر نگاه همیشگی ایلام می رود.

🔴سکانس چهارم؛ تمام رزومه های نیروهای بومی نماشی می شوند و یک نیرو غیر بومی با انتخاب شورا شهردار ایلام می شود؛ و یکسال تمام با مدیریت فرسایشی بدون عملکرد محسوسی با فشار شورا مجبور به استعفا می شود.

🔴سکانس پنجم؛ در اولین حرکت منطقی شهردار بومی انتخاب می گردد؛ و شهرداری بدهکار به وی تحویل و شهردار با توجه به فعالیت نسبی چشمگیر صادقیان شهردار اسبق باعث می گردد که اقبال عمونی از وی گرفته شود و تا حدود زیادی اسیر روزمرگی شود.

🔴سکانس ششم؛ انفعال شورا و بی برنامگی و نداشتن ایده و مطالعه و نگاه مدرن؛ باعث می گردد عملکرد شهرداری بشدت قابل نقد باشدو ترافیک شدید در هسته مرکزی شهر، ترافیک شدید در خروجی های شهر، تلنبار شدن زباله ها در جداول شهر، سد معابر مختلف در سطح شهر، تداوم ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم پرداخت مزایا و گاها حقوق پرسنل شهرداری، رها شدگی آب در معابر و خیابانها، رکود کامل توسعه شهری، رکود کامل ساخت و سازهای عمرانی، عدم توسعه فضای سبز، بی توجهی به پروژه های زیرساختی و … از نقاط ضعف شهرداری ایلام باشند.

🔴سکانس هفتم؛ تخلفات اعضای شورای شهر مورد رصد دستگاه های امنیتی و قضایی قرار می گیرد و با ورود دستگاه قضایی استان به اتهامات اعضا رسیدگی و در روز گذشته دستیگیری یک عضو مخابره و امروز مورد تایید دادستان مرکز استان قرار می گیردو دادستان خبر مجرم بودن عضوی دیگر را اعلام می کند؛ و به نظر می رسد با این روند باید منتظر حواشی بیشتری از این شورا باشیم.

🟢بخشنده دادستان مرکز ایلام امروز اعلام کرد؛ روز گذشته یک عضو شورای شهر ایلام به اتهام مالی بازداشت و روند رسیدگی ادامه خواهد داشت؛ وهمچنین خبرگزاری فارس از حکم ۳ ماه و یک روز حبس عضو دیگر از شورای شهر ایلام خبر می دهد.

🔴سکانس آخر؛ جالبترین حاشیه در این حواشی؛ مصاحبه روز گذشته انوری پور رییس شورای شهر ایلام بود؛ که در مصاحبه با یک پایگاه خبری محلی بازداشت عضو شورا را شیطنت و دروغ رسانه های استان خواند و بازداشت عضو شورا را قویا تکذیب کرد؛ که در واقع این دروغ رییس شورا امروز با تایید خبر از سوی دادستان بر ملا و می توان گفت ظاهرا نباید انتظار حتی یک حرف صادقانه از این شورای منفعل شهر ایلام  را داشت؛ و دروغ و تکذیب و اتهام به رسانه ها نزد اعضای شورای شهر جایگاه ویژه تری نسبت به خدمت و صداقت دارد.

🔴هزارپیشه ضمن تقدیر از مواضع شفاف و صریح و مقتدرانه حوزه دادستانی مرکز استان از دستگاه قضایی به ویژه دادستان محترم مرکز استان تقاضای ورود جدی به حوزه اجرایی شهرداری و هدایت شهرداری به سر و سامان دادن به امورات عمومی و شهری شهر ایلام را دارد؛ و همچنین انتظار می رود با دروغ پردازی های اعضای شورای شهر رسیدگی قانونی و قضایی و اقدام ذی الصلاح انجام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *