2024-09-16

پایگاه خبری هزارپیشه

بروزترین پایگاه خبری استان ایلام


Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/hezarpi2/public_html/wp-content/themes/newsphere/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 253

سال 1402؛ سال توسعه و تجهیز کشتارگاه های ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به دستور استاندار ایلام برای توسعه و تجهیز کشتارگاه های استان، گفت: سال 1402؛ سال توسعه و تجهیز کشتارگاه های ایلام است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هزارپیشه گفت:

سال 1402؛ سال توسعه و تجهیز کشتارگاه های ایلام/ بهداشت مسئله محوری استان است

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به دستور استاندار ایلام برای توسعه و تجهیز کشتارگاه های استان، گفت: سال 1402؛ سال توسعه و تجهیز کشتارگاه های ایلام است.

یونس احمدی اظهار کرد: دولت سیزدهم دارای گفتمان مسئله محوری است، امروز مسئله بهداشت در بحث کشتارگاه ها، توسعه و تجهیز کشتارگاه های استان، بیماری های مشترک دام و انسان، کشتارهای غیرمجاز  مسائل اصلی در استان محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه به دستور استاندار ایلام، ساماندهی و توسعه و تجهیز کشتارگاه های استان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امسال سال توسعه و تجهیز کشتارگاه های استان خواهد بود، دامپزشکی استان مصمم به همکاری با شهرداری های استان برای ساماندهی کشتارگاه ها است.

احمدی اضافه کرد: در استان ایلام در بحث بیماری های مشترک بین انسان و دام وضعیت خوبی نسبت به میانگین کشور نداریم، احمدی در رابطه با بیماری تب مالت عنوان کرد: در نزدیک به ۱۸ استان کشور در سه سال گذشته امار ثابتی بوده است ولی استان ایلام در بین ۳ تا ۴ استان افزایشی این امار قرار گرفته و با ۱۱۶ درصد افزایش در صدر تمام استان‌های کشور قرار دارد.هیچ راهی به جز رفتن سمت کشتار مجاز در استان نداریم، این مسئله نیازمند همکاری مردم و مسئولان استان و شهرداری های استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی استان ایلام تمامی نیازهای کشتارگاه های استان را احصاء کرده و در اختیار مسئولان ارشد استان، فرمانداران و شهرداری ها قرار داده است، طبق بررسی های انجام شده بیش از 70 میلیارد تومان برای رفع نقص کشتارگاه های دام امروز استان نیاز است.

احمدی بیان کرد: مسئله بهداشت در کشتارهای دام صورت گرفته در استان باید به عنوان مطالبه اصلی از سوی متولیان فرهنگی و اصحاب رسانه پرداخته شود، امروزه کشتارغیرمجاز نه تنها باعث افزایش بیماری های مشترک بین انسان و دام شده بلکه باعث افزایش مسائل روحی و روانی در استان شده است.

وی ادامه داد: برای کشتارگاه صنعتی دام ایلام نیز مسیر تغییر مالکیت توسط مسئولان در حال پیگیری است، علاوه بر این برای کشتارگاه های دام استان مثل مهران و ایوان بخش خصوصی پای کار آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *