هزارپیشه بروزترین رسانه مجازی استان ایلام
ssssssssss
  • خانه
  • موضوعات
  • انتخابات
  • کانال
    ×

    منوی بالا

    منوی اصلی

    دسترسی سریع

    اخبار سایت

    true
    true

    ویژه های خبری

    true
        امروز  یکشنبه - ۱۰ اسفند - ۱۳۹۹  
    true
    true
    یک چهارم بازیکنان بازی‌های رایانه ای کشور کودکان هستند

    مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای:

    یک چهارم بازیکنان بازی‌های رایانه ای کشور کودکان هستند

    ایسنا/اصفهان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: یک پژوهش این بنیاد در سال ۹۸ نشان داد که یک چهارم بازیکنان بازی های رایانه ای کشور در رده سنی کودکان قرار دارند و ضریب نفوذ پلت فرم موبایل در این رده سنی بالای ۹۸ درصد است.

    سید صادق پژمان صبح امروز (پنجشنبه-۳۰ بهمن ماه) در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: اکوسیستم بازی های دیجیتال در جهان و کشور با رشد و رونق و توسعه جدی طی چند سال گذشته مواجه بوده است.

    وی افزود: مجموعه بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان نهاد تنظیم گر و سیاست گذار در این بخش، با موضوعات مختلف و متنوعی روبرو است که باید درباره این موضوعات طراحی و برنامه ریزی داشته باشد.

    به گزارش ایسنا، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: یکی از اهداف مهم مشارکت بنیاد در این رویداد کمک به دغدغه سازی و جریان سازی در مسیر تولید و تامین دانش تخصصی در این حوزه بوده است.

    وی تصریح کرد: بازی های رایانه ای در تقاطع دانش های تخصصی مختلف قرار گرفته و لازم است مستمرا در جهت پشتوانه سازی تحقیقات، در امتداد مطالعات اکوسیستم برنامه ریزی انجام شود.

    پژمان با بیان اینکه موضوعات انتخاب شده در این کنفرانس مسایل و دغدغه های روز بازی های دیجیتال در کشور است، گفت: در حوزه کودکان کشورهای مختلف به تناسب موضوعات، مسائل را دنبال و قوانین مختلفی را دنبال کرده و نسبت به موضوع برنامه ریزی بلندمدت انجام داده اند.

    وی افزود: طی سال ۹۸ در معاونت پژوهش بنیاد، پیمایش دیجیتال انجام و در نتایج آن مشخص شد یک چهارم بازیکنان کشور در رده سنی کودکان قرار دارند و ضریب نفوذ پلت فرم موبایل در این رده سنی بالای ۹۸ درصد است.

    مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: این آمار نشان می دهد که در رده سنی کودکان نیازمند برنامه ریزی جامع و کاملی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی تا ارتقا سواد دیجیتال و سواد بازی ها هستیم.

    پژمان ابرازامیدواری کرد با کاربردی کردن و قابل استفاده کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده بتوانیم مسیر را برای سیاست گذاری در حوزه بازی های رایانه ای تسهیل کنیم.

     

    true
    true
    true
    true

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

    
    true